ДПТ – актуальна заміна Генплану чи ні

ДУМКА 16, Червень 2021, 01:31 32
ДПТ – актуальна заміна Генплану чи ні

На сьогоднішній день основним регламентним документом для забудови Києва вважається ДПТ. Цей факт пояснюється тим, що перспективний і прогресивний Генплан Києва став неактуальним у 2020 році, оскільки був розрахований саме до цього часу. Новий план знаходиться в стадії розробки з 2008 року, але на сьогоднішній день існує ще величезна кількість недоробок і планів, які мають бути включені в проект, враховуючи всі нюанси і поточні завдання: потреби жителів міста, відповідність з детальним планом території Києва і т.д. Наскільки ефективний цей документ і що він із себе представляє, ми розповімо, грунтуючись на інтерв’ю з Олександром Антоновим – директором ТОВ «МЖК Оболонь». Дана стаття підготовлена ​​за матеріалами сайту mind.ua.

ДПТ – кому це вигідно, а хто проти

Відповідно до слів відповідального за дотримання детального плану території Оболоні А. Антонова, невідповідність регламентів ДПТ вигідно виключно недобросовісним забудовникам. Благонадійні будівельні компанії ведуть свій бізнес тільки з урахуванням потреб міського середовища і жителів Києва.

Як вважає А. Антонов, в будь-якому випадку, основним документом містобудівників є Генплан. Однак при відсутності останнього в дію вступає ДПТ. Саме цей звіт правил і дозволить планомірно, поетапно і правильно спланувати і організувати міське середовище, комфортне для проживання кожного жителя. Всі розуміють, що саме наявність добре опрацьованого Генплану здатне припинити суперечки і розставити всі крапки над «і». Розробка документа – досить складний, багатоступінчастий процес, опрацювання якого вимагає великої кількості часу і ресурсів.

Без Генплану, і при бажанні неблагонадійних забудовників обходити встановлені регламенти, деякі райони міста сьогодні перетворилися нв погано сплановану забудову. Саме тому А. Антонов і його соратники намагаються дотримуватися рішення Київради і мера міста В. Кличко про те, що на даний момент основним законодавчим документом в сфері будівництва вважається ДПТ. Даний план дозволяє враховувати потреби населення і регламентує зведення будівель будь-якого призначення відповідно до обґрунтованої необхідністю і законодавчою базою.

Деякі фахівці вважають, що в зведенні правил ДПТ існує багато недоробок, які є зручними лазівками для недоброчесних забудовників. Однак А. Антонов вважає, що це провокація з боку аферистів, оскільки ДПТ визнано експертами гідною альтернативою застарілого Генплану і практично повністю обмежує діяльність забудовників-аферистів в місті.

Особливості розробки ДПТ говорять про це найкраще. Отже, детальний план формується таким чином:

  • у взаємодії з фахівцями, відповідальними за розробку Генплану;
  • остаточні рішення приймаються тільки після слухань, в ході яких враховуються заперечення і прохання громадян;
  • остаточне узгодження проходить в Київраді.

Без узгодження з ДПТ неможливо змінити навіть призначення певної ділянки землі. Однак аферисти все ж знаходять лазівки, якими активно користуються. Саме тому сучасна забудова Києва являє собою повний хаос.

Якщо строго слідувати регламентам ДПТ, про таку проблему і мови бути не може. Наприклад, на благоустрій інфраструктури ряду вулиць і районів міста відповідно до цього документа, група інвесторів вже готова виділити до 20 млн гривень. На ці кошти заплановано значний обсяг робіт. Зокрема, благоустрій території навколо озера Білого, яке за раніше наданими даними було заплановано засипати. Сьогодні навіть розглядається пропозиція про його зариблення.

При раніше проведених громадських слуханнях керівництвом були прийняті до уваги прохання жителів про те, щоб залишити недоторканними деякі рекреаційні зони. Також передбачено розвиток інфраструктури та благоустрій території на проспекті Героїв Сталінграда, де буде організований сквер безпосередньо поруч зі школою у дворі будинку №49.

Планується організація спортивних і дитячих майданчиків, паркінгів. Дуже важливо, за словами керівництва, міста сформувати туристичне кільце – транспортну магістраль, яка буде проходити через споруджуваний сьогодні міст-хвилю, яка з’єднує Оболонську набережну і відкриває виїзд на кільцеву автодорогу.