З якими проблемами може зіштовхнутися стартапер

ДУМКА 30, Вересень 2021, 23:14 28
З якими проблемами може зіштовхнутися стартапер

Якщо у вас з’явилася чудова бізнес-ідея, ви знаходитесь у процесі запуску проєкту або вже запустили його, ви можете зіштовхнутися з безліччю проблем – від елементарного незнання, де купити бухгалтерські бланки, до неправильного підбору персоналу. Якщо знати, які складнощі можуть з’явитися на шляху стартапера-початківця, їх можна уникнути або ж пережити майже безболісно.

Відсутність планів із розвитку бізнесу

Будь-який бізнес не варто відкривати ні з того ні з сього. Важливо використовувати планування, причому не тільки стосовно самої ідеї бізнес-проєкту, а й інших неключових сфер. До них можна віднести просування, фінансування, розвиток, набір команди тощо. Якась деталь може виявитися незначною, а згодом застопорить увесь процес розвитку бізнесу. Тому важливо бути готовим до непередбачуваних ситуацій.

Неправильний підбір команди

Стартап виявиться настільки успішним, наскільки хорошу команду він має. Якщо в команді є розумні та надійні люди, які вірять у стартап, він із більшою ймовірністю виявиться виграшним. Знання, навички, компетентність, відношення до стартапу, трудова етика – все це відіграє велику роль.

Щоб команда принесла результат, важливо не тільки забезпечити її хорошою зарплатнею, а й мотивувати працівників на досягнення поставленої мети. Не менш важливо – правильно розподілити обов’язки.

Відсутність фінансового планування та облік витрат

Якщо стартап не може зростати без залучення інвестицій, важливо відразу дізнатися, які можуть бути джерела фінансування та знайти їх. Якщо для запуску бізнесу вистачить і особистих заощаджень, можна почати без інвесторів. Однак пам’ятайте, що витрати можуть виявитися значно більшими, ніж може здатися на перший погляд. Якщо можна на чомусь розумно заощадити, робіть це, наприклад, купуйте гуртом канцтовари в «Час-Пік».

Важливо планувати майбутні витрати та постійно вести їх облік. Це допоможе дізнатися чистий прибуток у результаті.

Ігнорування маркетингу

Кожному бізнесу потрібен маркетинг. Попри це, багато стартаперів хочуть «урізати» цю статтю витрат, помилково вважаючи, що знайдуть клієнтів чи покупців і без реклами. Тоді як продукт не зможе добре продаватися та приносити високий дохід, якщо про нього буде знати надто мало людей.

Стартаперу важливо спілкуватися зі своїми клієнтами, отримувати від них зворотний зв’язок із приводу свого продукту. Це допоможе покращувати ідею, щоб вона більше відповідала потребам цільової аудиторії.

Стартапер – це ризикова професія. Можна «прогоріти» й залишитися ні з чим, а можна досягнути таких самих великих успіхів, як Apple, Amazon, Google або Microsoft.