Меньше негативу: у мережі показали, як ТСН маніапулює телеглядачами. Інфографіка

Володимир Маркопольский 7, Листопад 2019, 16:52 5161
Меньше негативу: у мережі показали, як ТСН маніапулює телеглядачами. Інфографіка

Після президентських виборів навесні 2019 року в одній з найбільш впливових телевізійних програм ТСН змінилося співвідношення позитиву і негативу.



Відповідне дослідження Юлії Дукач було опубліковано на сайті Texty.org.

Зазначається, що вже після першого туру президентських виборів, тобто, з кінця квітня 2019 року кількість негативу в сюжетах ТСН зменшилася.

“Мова не тільки про критику політиків. У січні-лютому майже половина всіх назв сюжетів вечірніх і тижневих випусків ТСН включали слова, які асоціюються з негативними емоціями (“убити”, “ДТП”, “вкрасти”, “загроза”, “смерть”). Однак магічним чином з квітня кількість таких слів в новинах істотно знизилася. І тільки в липні знову почало рости, але так і не досягло рівня передвиборних місяців”, – йдеться в дослідженні.

Уточнюється, що при аналізі випусків ТСН був застосований “тональний словник”, в якому зазначено, позитивне або негативне сприйняття має конкретне слово.

В результаті дослідження вдалося отримати наступний графік:

Меньше негативу: у мережі показали, як ТСН маніапулює телеглядачами. Інфографіка

“Подивившись на дані за кожну тиждень, ми побачили, що зниження відсотка заголовків з негативними словами в них відбувалося не поступово, а мала окремі “піки” під час різних політичних подій”, – йдеться в дослідженні.

Меньше негативу: у мережі показали, як ТСН маніапулює телеглядачами. Інфографіка

Далі надана ілюстрація з заголовками сюжетів, з яких починається випуск ТСН. Шість сюжетів описують трагічні події і можуть бути розцінені як негативні. У чотирьох є характерні слова-ярлики, за якими можна визначити тональність сюжету.

Меньше негативу: у мережі показали, як ТСН маніапулює телеглядачами. Інфографіка

“Якщо оцінити весь період, з січня до вересня включно, 42% сюжетів вечірніх або тижневих випусків ТСН містили негативні слова. Найчастіше це були слова “загинути” (200 згадок), “затримати” (85), “бойовик” (66), ” ДТП “(61), “вбивство” (60)”, – йдеться в матеріалі.

При цьому уточнюється, що слово “загинути” у всіх формах увійшло в п’ятірку найбільш вживаних слів в заголовках, поступаючись тільки словами “Україна”, “Київ”, “український” і “річний”.

В дослідженні співставили щомісячне вживання слова “загинути” з втратами української армії на фронті.

“Показники кількості вживання слова “загинути” ніяк не збігалися з втратами на фронті. Більш того, це число було зворотним: чим менше загинуло бійців, тим більше було сюжетів зі словом “загинути” у заголовку”, – стверджується в дослідженні.

Меньше негативу: у мережі показали, як ТСН маніапулює телеглядачами. Інфографіка

Також в матеріалі підкреслюють, що увага до головних фаворитів на президентських виборах Петру Порошенку і Володимиру Зеленському розподілялася нерівномірно.

Петра Порошенко згадували в назвах сюжетів частіше тільки в лютому і в контекстах скандалу в оборонній сфері та звинувачень у підкупі виборців.

Меньше негативу: у мережі показали, як ТСН маніапулює телеглядачами. Інфографіка

Крім того, Порошенко частіше згадували разом зі словами, які викликають негативні емоції – в 30,8% випадків. При цьому Зеленського згадували з негативними словами в 18,6% випадків.

Також у дослідженні розповіли, як виглядає середньостатистичний випуск ТСН.



“Слова з негативною тональністю у випусках розподіляються нерівномірно. На початку програми найчастіше можна побачити “негативні” сюжети про нещасні випадки, ДТП, пожежі, вибухи чи події, пов’язані з бойовими діями на Донбасі. Закінчується випуск частіше сюжетами про фестивалі, святкові події, екологічні катастрофи, погодні умови і випадки з тваринами”, – йдеться в матеріалі.

Меньше негативу: у мережі показали, як ТСН маніапулює телеглядачами. Інфографіка