Журналісти просять не призначати Шуфрича головою комітету з питань свободи слова

Володимир Маркопольский 28, Серпень 2019, 03:57 179
Журналісти просять не призначати Шуфрича головою комітету з питань свободи слова

Медіарух закликає призначити на посаду голови комітету авторитетного медійника.

Медіарух “Медіа за усвідомлений вибір” закликав народних депутатів не підтримувати призначення Нестора Шуфрича головою парламентського комітету з питань свободи слова і підібрати на цю посаду більш гідну кандидатуру. Представники журналістської спільноти вказали на факти використання для маніпуляцій і пропаганди медіа, пов’язані з Віктором Медведчуком, близьким соратником якого є Шуфрич, і партією “Опозиційна платформа – За життя”.



“Лідери і члени цієї політичної сили не раз були помічені у використанні контрольованих ними медіа для маніпуляцій громадською думкою і пропаганди, зокрема проросійською. Так, один з лідерів ОПЗЖ Віктор Медведчук… послідовно просуває в Україні інтереси країни-агресора, зокрема через маніпуляції і цензуру у фактично підконтрольних йому ЗМІ”, – йдеться в заяві, опублікованій на сайті Detector Media у вівторок, 27 серпня.

За даними моніторингу ГО “Детектор Медіа”, телеканали соратника Медведчука Тараса Козака “112. Україна”, NewsOne і ZiK систематично відтворюють пропагандистські меседжі, що просуваються російськими федеральними каналами. Крім того, автори заяви назвали канали, пов’язані з Медведчуком, розповсюджувачами “мови ворожнечі та гендерних стереотипів” і дорікнули їм грубими маніпуляціями на темі свободи слова.

Крім того, у заяві сказано, що телеканал “Інтер”, який належить ще одному представники “Опоплатформи” Сергію Льовочкіну, активно використовується для піару цієї політсили.

“За даними звіту “Детектора медіа”, на “Інтері” під час парламентських виборів говорили про ОПЗЖ більше, ніж про решту політсил разом узятих, а новини висвітлювали агітаційні поїздки і заяви кандидатів від ОПЗЖ у режимі прес-служби”, – констатували автори заяви.

Телеканали “112. Україна”, NewsOne і ZiK грубо порушують журналістську етику і активно використовувалися для просування інтересів “Опоплатформи” на президентських і парламентських виборах, йдеться в заяві Медваруху.

Укладачі заяви нагадали, що після повідомлення про купівлю ZiK соратником Медведчука з телеканалу на знак протесту масово звільнилися журналісти. А серед представників “Опозиційної платформи – За життя” чимало колишніх регіоналів, які 16 січня 2014 року голосували за “диктаторські закони” і фактичне запровадження цензури.



“Медварух закликає знову обрані партії, і, насамперед, президентську політсилу “Слуга народу”, не допустити головування в комітеті свободи слова представника ОПЗЖ, члени якої використовують підконтрольні медіа для пропаганди і маніпуляцій і брали безпосередню участь в утисках свободи слова. Закликаємо інші фракції висунути, а фракцію “Слуга народу” – підтримати призначення на посаду голови комітету авторитетного медійника, що має довіру медіаспільноти”, – йдеться в заяві.

До Медіаруху приєдналися “Дзеркало тижня. Україна”, “Новое время”, “Цензор.НЕТ”, “UA: Перший”, “Українське радіо”, “Громадське радіо”, Liga.net, “Український тиждень”, “5 канал”, “Укрінформ”, “Інтерфакс-Україна”, ряд регіональних видань, журналістських колективів, медійних громадських організацій, журналістів і медіаекспертів – всього близько 70 підписантів.