Біля Стоунхенджа археологи знайшли незвичайний предмет 4500-річної давнос

Володимир Маркопольский 28, Лютий 2021, 23:56 234

У Великобританії археологи при проведенні розкопок на місці прокладки майбутнього тунелю біля Стоунхенджа виявили сліди присутності людини, що охоплюють період приблизно в 7000 років. Особливу увагу привернув таємничий предмет зі сланцю, створений близько 4500 років тому.

Короткий звіт про велике дослідження опублікований на сайті проекту Wessex Archaeology. Він реалізується за підтримки археологічної служби графства Вілтшир і членів Консультативної групи проекту A303.

Основне завдання археологів полягає в тому, щоб провести експертизу – справа в тому, що недалеко від знаменитого Стоунхенджа планується будівництво тунелю. Важливо, щоб при цьому не постраждав не тільки цей пам’ятник, а й археологічні пам’ятки, можливо, приховані в цьому районі під землею.

Археологи поки провели тільки частину запланованих робіт, але вже зробили чимало відкриттів. Повідомляється, що вони виявили свідчення людської діяльності протягом тривалого періоду часу. Причому найдавніші з них можуть перевищувати 7000 років.

Читайте також: В Британії знайшли 1900-річну фігурку людини з сучасною зачіскою

Так, в рамках попередньої оцінки запланованих під будівництво ділянок від містечка Еймсбері до Бервік-Даун були виявлені неолітичні поховання, а також стародавні інструменти і кераміка.

Найбільший інтерес викликав предмет, знайдений в могилі жінки. Остання померла у віці від 20 до 30 років. За попередніми даними, вік поховання становить близько 4500 років тому. Вчені датували його з інших предметів, виявлених в могилі. Вважається, що саме тоді в Британії з’явилися нові для неї види кераміки.

До речі, в той же період часу було побудовано кілька кіл з блакитного каменю в Стоунхенджі. Що стосується загадкового предмета, то він виконаний зі сланцю. На думку дослідників, його вік збігається з віком поховання. Призначення цього артефакту поки не встановлено.

“Це унікальний предмет: ми ніколи раніше не бачили нічого подібного, – говорить доктор Метт Ліверс, консультант-археолог з Wessex Archeology. – Поки ми можемо тільки припускати, що саме це було. Можливо, це була церемоніальна чаша, навмисно пошкоджена перед тим, як її поклали в могилу. Але це міг бути і набалдашник церемоніального палиці або кийки”.