Реклама рівненської піцерії в стилі порно спричинила скандал

Ірина Дубровська 30, Серпень 2020, 19:36 128
Реклама рівненської піцерії в стилі порно спричинила скандал

Днями Мережу сколихнув скандал. Спричинив його “оригінальний” рекламний ролик від піцерії з Рівного, який дуже схожий на популярний порнофільм.

“Думка” проаналізувала, чому відео викликало таке загальне обурення.

У п’ятницю “Таверна Ель-Пасо” у Рівному розмістила в соцмережах рекламу свого закладу. Він створений за мотивами вірусного порнофільму “Orgy Is the New Black” (посилання до серіалу “Помаранчевий — новий чорний”) від сайту для дорослих Collette. Кадр з цього відео став популярним мемом у 2017 році — за два роки після виходу фільму.



В рекламному ролику, як і на кадрах порнофільму відзнято п’ятеро темношкірих чоловіків з дівчиною-білявкою. Герої відео одягнені лише у футболки та спідню білизну.

Реклама піцерії починається зі слів білявки, яка вагається у виборі піцци. “Я такого ще ніколи не робила, тому трохи хвилююся. Вас так багато, навіть не знаю, що обрати: з прошуто, ікрою, чи на чорному тісті. Хоча що тут думати, давайте всі одразу”- каже вона.

Після цього навколо неї стають темношкірі чоловіки із відкритими коробками з піцою. Акторка стоїть на колінах та куштує піцу з рук чоловіків.

“Чи може з чорним тістом?”, — звертається один з акторів.

“Ого, який великий”, — відповідає дівчина.

За добу ролик зібрав понад 100 тисяч переглядів (це у 30 разів більше, ніж підписників на сторінці закладу) та понад 3 тисячі коментарів. Самі ж автори відео, (вочевидь, розуміючи проблематичність ролика), оголосили, що “готові до хвилі критики”. І вони її таки отримали.

Багато користувачів звинувачували авторів відео в сексизмі, об’єктивації жінок (тобто поводженні виключно як з об’єктом статевого потягу) та расизмі.

Та знайшлися й ті, кому відео сподобалося. Користувачі писали, що ролик яскравий і оригінальний. Обидві позиції були висвітлені і самою піцерією:

Власник піцерії, ресторатор Олександр Муленко вважає, що ті, кого обурило відео, і самі “не без гріха”, а також порадив підписникам “виходити із загальноприйнятих рамок”.

“Вони тр***ють твої моральні принципи в принципі. Ну зйомка виходила ну дуже гарячою, думки були зовсім не про піцу, але закінчилося все піцою. Так, немає ні совісті, ні моралі. Пам’ятайте, кожен з вас дивився вульгарні відео, і уявляв себе актором. Всім добра і бажаю трохи виходити із загальноприйнятих рамок”,- зазначив директор закладу.

Та обурені не лише користувачі соцмереж. Спеціалісти вважають, що реклама є принизливою для жінок і порушує законодавство. Відповідні скарги щодо “Ель-Пасо” для застосування санкцій вже були спрямовані в правоохоронні органи.

Вся рекламна продукція в Україні, має відповідати вимогам Закону України “Про рекламу”. Експерти зазначають порушення мінімум двох статей цього закону:

Статті 7, в якій йдеться про те, що реклама не повинна “містити інформації або зображень, які порушують етичні, гуманістичні, моральні норми, нехтують правилами пристойності”;
Статті 8, яка каже про заборону на використання у рекламі “тверджень, які є дискримінаційними за ознаками походження людини, її соціального і майнового стану, расової та національної належності, статі, освіти, політичних поглядів, ставлення до релігії, за мовними ознаками, родом і характером занять, місцем проживання, а також такі, що дискредитують товари інших осіб”.
Крім того, рекламодавець має враховувати “Стандарти недискримінаційної реклами за ознакою статі”, прийняті на форумі громадських фахових асоціацій у 2011 році.



Згідно з ними, реклама не повинна принижувати права чи применшувати значущість однієї чи іншої статі, нав’язувати або пропагувати негативні стереотипи щодо соціальних та статевих ролей жінок і чоловіків. Також реклама не має зображувати сексуальність людини принизливо, зневажливо, використовувати натяки на статеві стосунки та сексуальність людей, які нічим не пов’язані з рекламованим продуктом і не мають прямих асоціацій зі споживанням рекламованого продукту (як у випадку з піцерією).