Гнізда ос допомогли побачити найдавніший малюнок кенгуру

Володимир Маркопольский 5, Березень 2021, 10:06 82

Вік зразків наскального живопису визначили за допомогою радіовуглецевого аналізу древніх осиних гнізд. Одне із зображень, малюнок кенгуру, було нанесено близько 17,3 тисячі років тому.

Воно виявилося найстарішим з відомих наскельних малюнків на території Австралії. Про це повідомляє Nature.

Група австралійських дослідників на чолі з Деміеном Фінчем з Університету Мельбурна використовувала для датування малюнків в окрузі Кімберлі залишки гнізд грязьових ос, побудованих комахами на поверхні скель. Вони містили частинки вугілля від згорілої трави. Органіка перекрила шари наскельних малюнків.

Вчені проаналізували 27 залишків гнізд з восьми доісторичних скельних укриттів, отримавши радіовуглецеві дати для 16 зображень. Виявилося, що вони з’явилися на скелях Кімберлі в період приблизно від 17 до 13 тисяч років тому.