Дистанційне навчання у селах на 2-2,5 роки відстає від міст, – Освітній комітет Ради

Галинка Антонюк 5, Травень 2021, 22:22 56

Заступник голови Комітету Верховної Ради з питань освіти Сергій Колебошин вважає, що дистанційне навчання не поліпшить рівень знань. Також зростає розрив між рівнем освіченості дітей в містах і сільській місцевості.

Нардеп зазначив, що за результатами дослідження Світового банку, під час карантину втрачено до 0,9 навчального року.

“Причина зрозуміла-недостатня якість навчання. Це не означає, що 90% знань втрачено. Більш точні вимірювання ще попереду. Точно знаю, що дистанціонка не поліпшить рівень знань”, – сказав парламентарій.

Заступник голови освітнього комітету пояснив, що тут багато всім відомим причин: складність контролю, лінь, відсутність інтернету, відсутність контролю батьків, відсутність соціальної функції школи.

“Також сама освіта поляризується сильніше саме в нинішніх умовах-розрив між рівнем освіченості дітей в містах і сільській місцевості зростає. За даними PISA, села в середньому відстають від Міст на 2-2, 5 роки. Тобто ми дали можливість на доступ до освіти, але відсутня рівноцінна за якістю освіта”, – зазначив він.

За словами депутата, не всі громади можуть правильно освоїти кошти, що виділяються державою на забезпечення дистанційки.

“За часів карантину, коли в селі на 5 дітей в сім’ї один комп’ютер – навчається хтось один. Та й не у всіх вчителів є ноутбуки. Цього року держава виділила 1 млрд грн антикоподібної субвенції, де 20 млн грн пішли на засоби захисту під час ЗНО, а решта на закупівлю ноутбуків вчителям для дистанційного навчання”, – розповів нардеп.

Заступник голови комітету додав, що ноутбуки необхідно придбати і дітям, але “тут необхідна спільна робота і з боку громад”.

“Має бути суттєве співфінансування саме з місцевих бюджетів. Поки рівень освіти страждає: не у всіх є технічні можливості, і не всі батьки контролюють навчання”, – підсумував він.

Читати також: Частина українських шкіл знову перейде на дистанційне навчання: список міст