У Канаді студент дізнався, що його лекції вів професор, який вже 2 роки мертвий

Ірина Дубровська 5, Лютий 2021, 17:32 71
У Канаді студент дізнався, що його лекції вів професор, який вже 2 роки мертвий

У студента Університету Конкордія (Монреаль, Канада) з’явилися певні питання стосовно прослуханої онлайн-лекції, тому він вирішив зв’язатися із викладачем. Та ввівши його дані в пошукову систему Google студент дізнався, що його лектор вже майже, як 2 роки мертвий.

Про це повідомляє видання The Verge, передає Думка.

Зазначається, що хлопець пройшов тримісячний онлайн-курс з історії мистецтв. Коли виникла потреба поговорити з професором, на сайті університету ніяких даних не виявилося. Тоді юнак через пошукову систему увів ім’я професора – Франсуа-Марк Ганьон, але знайшов… некролог.

“Це було дивно і дуже страшно”, – сказав Аарон Ансуїні.

Спочатку студент подумав, що це збіг обставин, але пошуки підтвердили, що мова йде про смерть саме того Франсуа-Марка Ганьона, який вів онлайн-лекції. Виявилося, що Ганьон помер в березні 2019 року – за рік до початку курсу, на який записався Ансуїні.

Хлопець розповів, що його не попередили, що лекції будуть транслюватися посмертно.

Ба більше, студентам приходили електронні листи із завданнями з електронної адреси “do-not-reply”. Тобто листування із цим користувачем було одностороннім. Усі були впевнені, що це Ганьон.

Після того, як Ансуїні з’ясував, що його лектор помер, йому було складно продовжувати навчальний процес, перш за все, в емоційному плані.

“Я навіть не хочу більше дивитися ці лекції. Онлайн-навчання взагалі не можна назвати навчанням. Воно більше нагадує майстер-класи на Skillshare”, – сказав він.

У навчальному закладі пояснили, що юридично університет мав право продовжувати транслювати лекції професорів після їх смерті. Це підтвердив юрист, який спеціалізується на інтелектуальної власності, Джозеф Д’Анджело.

“У договорах, які викладачі укладають з університетами, вказується, що все, що вони створюють під час своєї роботи, є університетської інтелектуальною власністю”, – зазначив юрист.

Прессекретар Університету Конкордія Ванніні Маестраччі зазначила, що виш розуміє свою проблему.

“Ми шкодуємо, що не проінформували цього студента, також ми оновили біографію професона Ганьона в інформації про курс, доступ до якої є у ​​всіх студентів”, – зазначила представниця університету.

Маестраччі також повідомила, що Ганьон “розробив цей онлайн-курс кілька років тому спільно з проєктом eConcordia”, але вона не уточнила, чи давав він згоду на демонстрацію відеолекцій після його смерті.

Все ж, про таке потрібно попереджувати. Пандемія внесла свої корективи у сферу навчання. Саме тому викладачі та студенти пристосувалися до онлайн-формату лекцій. Однак студенти повинні чітко розуміти, що з ними працює живий викладач.

Подібні ситуації вже траплялися. Зокрема, під час трансляції вступного уроку одного з курсів у Технологічному університеті Ейндховена студентів попередили, що професор уже помер. Таким чином, студенти розуміли, що за консультаціями їм слід звертатися до іншого викладача.

“Ми не живемо у світі, де хтось помирає, а іншим все одно. Я думаю, що керівництву вишу не вистачало такту. Вони повинні були проявити повагу до цього викладача, до його роботи та до його учнів. А вийшло так, ніби це все не варто їх уваги”, – резюмував Ансуїні.