Історики розповіли, як Гітлер придумав "народний автомобіль"

Історики розповіли, як Гітлер придумав “народний автомобіль”

Володимир Маркопольский 24, Лютий 2021, 19:18 227

15 лютого 1936 Адольф Гітлер віддав розпорядження почати виробництво Volkswagen Beetle – «народного автомобіля», що увійшов в історію під назвою «Жук». Реалізація проекту, розробленого конструктором Фердинандом Порше, незабаром забуксувала через брак фінансування. Масовий випуск машини був налагоджений британцями за розробками нацистів після Другої світової війни. У 1972 році «Жук ” став найбільш продаваним автомобілем у світі, обігнавши Ford Model T.

Під час тюремного ув’язнення в 1924 році після провалу Пивного путчу Адольф Гітлер прочитав автобіографію Генрі Форда і загорівся ідеєю виробництва автомобілів і будівництва доріг. Незабаром після приходу до влади, у вересні 1933 року, лідер НСДАП запросив австрійського конструктора Фердинанда Порше в Берлін і попросив його розробити «недорогий сімейний автомобіль для народу». Цікаво, що всього роком раніше Порше здійснив ознайомчу поїздку в СРСР, побував на тракторному заводі в Сталінграді і отримав пропозицію очолити радянську автоіндустрію.

Незважаючи на привабливі умови, конструктор відповів відмовою, пославшись на мовний бар’єр, вік і труднощі переїзду.

На відкритті Берлінського автосалону (IAA) в 1934 році Гітлер заявив, що кожен німецький робітник повинен мати власний автомобіль, як його американський колега. До цього в Німеччині на 50 осіб припадала одна легкова машина. Для пересування люди в основному користувалися велосипедом або громадським транспортом.

Склалася ситуація, коли невелика незалежна компанія залишила позаду конкурентів з асоціації автомобільних виробників Німеччини (аапг). Порше зі своїм конструкторським бюро представив концепцію» народного автомобіля ” під час прийому у Гітлера. Той схвалив проект і попросив створити авто вартістю всього 990 марок ($396). Оскільки приватне виробництво робити машини за таку ціну не могло, рейхсканцлер розпорядився, щоб випуском зайнялася держава. Відповідне завдання покладалося на робочий фронт. Так з’явилася концепція “народного автомобіля” – Volkswagen. При цьому ще в 1931 році автоконструктор Йозеф Ганц розробив 30 прототипів малолітражок, одна з яких називалася Maikäfer («Травневий жук»). Але допустити, щоб» народний автомобіль ” робив єврей, нацисти не могли.

За легендою Гітлер сам накидав ескіз легковика і провів паралель з жуком: «досить тільки поспостерігати за природою, щоб зрозуміти, як повинні виглядати обтічні лінії». Фюрер оголосив і необхідні характеристики машини: межа швидкості в 100 км/год, витрата палива 7 л, Місткість п’ять чоловік і повітряне охолодження.

Бюро приступило до роботи прямо в Штутгартському будинку Порше, два суміжних гаража якого були пристосовані під майстерню. Виготовлення основних комплектуючих деталей доручалося спеціалізованим заводам, решту персонал робив на місці. Головним дизайнером проекту став Карл Рабе. Франц Раімшпісс розробив нову горизонтальну “четвірку” повітряного охолодження з опозитним розташуванням циліндрів і верхнім розміщенням клапанів. Машина володіла незвичайним для того часу заднім приводом. Двигун мав робочий об’єм 985 см3 і потужність 23,5 к. с. при 3000 об/хв. Кузов спроектував Ервін Коменда у співпраці з математиком Йозефом Міклом.

Для проведення попередніх випробувань було побудовано два прототипи-V1 і V2, їх конструкції дещо розрізнялися.

Перші варіанти кузова були далекі за зовнішнім виглядом від того “Жука”, який відомий сьогодні. Так, передні фари не відразу втопили в крила машини, а задні скла з’явилися тільки в січні 1936-го – спочатку їх заміняла сталева панель з прорізами. У грудні 1934 року були зібрані три автомобілі серії V3. Вони втілили в собі найбільш вдалі конструктивні рішення попередників і використовувалися для проведення основних дорожніх випробувань.

На автосалоні 1935 року Гітлер заявив у своїй промові:»я дуже радий, що видатний конструктор Порше за допомогою свого бюро домігся відомого успіху в створенні німецького народного автомобіля, перші зразки якого будуть готові до проведення випробувань в середині цього року”.

Через кілька місяців Порше продемонстрував перші ходові екземпляри нового автомобіля. Експерти відзначали керованість, стійкість в поворотах і відчуття безпеки. Є версія, що першу дослідну партію машин забракував особисто Гітлер.

Проте, 15 лютого 1936 року фюрер оголосив про початок виробництва Volkswagen Beetle, того самого “народного автомобіля«, що увійшов в історію як»Жук”.

Перша партія автомобілів була проведена в 1937 році на заводі фірми Daimler-Benz. В обкатці машин брали участь досвідчені водії з апарату транспортної служби СС. Сумарний випробувальний пробіг склав 2 млн.км. біля селища Фалерслебен, перейменованого в Вольфсбург, були розпочаті роботи зі зведення найбільшого автомобільного заводу в світі продуктивністю 1,5 млн машин на рік. Закладка підприємства пройшла в повній відповідності з канонами нацистської пропаганди.

До початку 1938 року в реалізацію проекту було вкладено 1,7 млн рейхсмарок. Тим не менш, бюджетного фінансування не вистачало. Для залучення додаткових коштів керівництво робочого фронту створило схему передоплати, завдяки якій будь-який громадянин Третього рейху міг щотижня вкладати п’ять марок на спеціальний рахунок і, накопичивши таким способом необхідні 990 марок, отримати в числі перших з конвеєра новий автомобіль.

“План цей став відомий під назвою «виплати, перш ніж отримати». Сплативши 750 марок, майбутній покупець отримував номерний ордер, що дозволяв отримати машину, як тільки вона зійде з конвеєра. На жаль для робітників, жоден автомобіль з конвеєра не зійшов і не був придбаний за весь час існування Третього рейху. Німецькі ж трудящі виплатили десятки мільйонів марок, з яких їм не відшкодували ні пфенніга», — констатував у своїй книзі «зліт і падіння Третього рейху» американський журналіст Вільям Ширер, в 1930-ті працював у нацистській Німеччині.

В цілому 336 668 німців передали в Берлінський банк близько 110 млн рейхсмарок.

Одночасно йшло інтенсивне будівництво автобанів. Передбачалися розв’язки і місця для відпочинку. До травня 1939 року була закінчена приблизно половина із запланованих 6,9 тис.кілометрів дорожнього полотна. Нацисти вкладали в автобани величезний пропагандистський сенс. Випускалися плакати, брошури, листівки та марки, присвячені реалізації цього проекту.

До Другої світової Volkswagen встиг випустити лише кілька сотень “жуків”. До початку війни заводи концерну були переобладнані на випуск більш необхідної для Вермахту продукції. Серійна збірка Volkswagen почалася тільки в 1945 році під наглядом британської армії. Інженер Іван Херст, ознайомившись з якістю військової техніки, випущеної Volkswagen, прийшов до висновку, що «Жук» буде користуватися величезною популярністю і за межами Німеччини. Правда, що оглянула машину комісії з провідних британських автовиробників не сподобалися занадто гучний двигун і» потворний ” зовнішній вигляд. Було заявлено, що авто не сподобається більшості, і зроблено висновок про нерентабельність комерційного виробництва. Тим не менш, бізнесмени крупно помилилися. Завдяки рекламній компанії під сленгом “трохи думай»” Жук ” завоював серця мільйонів автолюбителів по всьому світу, а виробництво різко пішло вгору.

Протягом 1960-х «Жук» став найбільш продаваною іномаркою в США. Його виробляли в різних модифікаціях, наприклад, з м’яким відкидним верхом, він також ліг в основу багатьох інших моделей. У 1972 році кількість проданих машин перевалила за 15 млн: за даним показником «Жук» випередив Ford Model T. останній автомобіль, ідентичний випущеному в 1945 році, зійшов з конвеєра в Мексиці в 2003 році з порядковим номером 21 529 464. А в 2018-му Volkswagen оголосив про остаточне припинення виробництва легендарного «Жука».

Ми вже повідомляли, що вчені розрахували, як зміниться Земля та як виглядатиме новий суперконтинент.

Ми раніше повідомляли, що історики розкрили деталі секретної операції нацистської Німеччини з вивчення Антарктики.

Також повідомлялося, що археологи знайшли в Аргентині секретний притулок, який, імовірно, призначався для керівників нацистської Німеччини.

Так само ми повідомляли про те, що вчені відкрили таємницю стародавнього зображення людей з головами буйволів в Африці.

Ми вже писали, що вчені розкрили таємницю невідомого космічного об’єкта за допомогою платформи розподілених обчислень Einstein@Home.

Останні новини

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Останні новини
Всі новини

Блоги